‫کتاب LINQ in Action

یکی از عادت‌های من در این وبلاگ نوشتن درباره‌ی کتاب‌هایی است که خوانده‌ام. یکی از کتاب‌هایی که مدت‌ها پیش خواندن آن را شروع کردم کتاب LINQ in Action است. این کتاب را برای تکمیل اطلاعاتم راجع به LINQ شروع کردم چون حس می‌کردم چیزهایی که راجع به LINQ از کتاب Pro C# 2008 and the .NET 3.5 Platform یاد گرفته بودم کافی نیست.

با توجه به این که هدف من از یادگیری LINQ صرفاً استفاده از LINQ-to-NHibernate بود، در نتیجه فقط ۵ فصل اول کتاب که راجع به مقدمات LINQ و Linq-to-Objects را مطالعه و بقیه فصول (۸ فصل) که راجع به LINQ-to-XML و LINQ-to-SQL بودند را بی‌خیال شدم. البته این کتاب کمی قدیمی است و در سال ۲۰۰۸ منتشر شده یعنی زمانی که LINQ-to-EF وجود نداشته است.

چیزی که من از خواندن همان ۵ فصل متوجه شدم این بود که یادگیری کامل LINQ بیشتر در کار عملی امکان پذیر است تا مطالعه صرف. از طرفی مطالب مربوط به LINQ به زعم من خیلی فرار هستند و اگر در در عمل و به طور مداوم استفاده نشوند خیلی زود فراموش می‌گردند.

نمی‌دانم از ۲۰۰۸ تا حالا کتاب بهتری برای LINQ منتشر شده یا نه ولی به هر صورت خواندن این کتاب را توصیه می‌کنم به کسانی که می‌خواهد LINQ به طور علمی و کاملاً دقیق بیاموزند.

پ.ن.: در این لینک هم چند کتاب دیگر برای LINQ معرفی شده.

Comments

  1. علی اقدم

    درست متوجه شدید بدون تمرین نمیشه LINQ رو به صورت دقیق و کامل فهمید و یاد گرفت.
    برای یادگیری من کتاب
    Programming Microsoft LINQ in Microsoft .NET Framework 4
    رو توصیه میکنم که به نظر من فعلا جامع ترین کتاب برای LINQ است و همچنین می تونید از پست زیر مراجع بیشتری برای یادگیری LINQ پیدا کنید:

    http://www.aliaghdam.ir/2010/10/linq.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *