‫ کتاب Scrum and XP from the Trenches

اگر می‌خواهید اسکرام یاد بگیرید و پروژه‌هایتان را با روش اسکرام مدیریت کنید، اگر می‌خواهید در تولید نرم‌افزار از روش‌های جذاب XP استفاده کنید و اگر نمی‌خواهید درگیر مسائل تئوری شوید و می‌خواهید مستقیماً از روش اسکرام استفاده کنید، یک منبع خوب وجود دارد: خواندن و به کار بردن کتاب Scrum and XP from the Trenches. این کتاب به کار بردن اسکرام و XP را با زبانی بسیار ساده به شما توضیح می‌دهد. کتاب حجم بسیار کمی دارد. این موضوع برای کسانی که کمبود دائمی وقت دارند و کسانی که حوصله خواندن کتاب‌های حجیم را ندارند خیلی مفید است. علاوه بر این، کتاب انگلیسی بسیار ساده و روانی دارد و اصلاً خواننده غیر انگلیسی زبان را اذیت نمی‌کند.

کتاب تمامی جزییات اسکرام را از جمله جلسات، جزییات آنها، تقسیم کار، نقش‌ها، نمودارها، نحوه تست و روش ترکیب XP با اسکرام را به خوبی پوشش می‌دهد. کتاب حتی موضوعات ریزی مثل چگونگی انتخاب Backlog Itemها برای یک اسپرینت نوعی را هم تشریح می‌کند. خواندن کتاب علاوه بر Scrum Masterها نکات خوبی را به دیگر اعضای تیم نیز یاد می‌دهد.

من اسم این کتاب را خیلی جاها شنیدم. در واقع خواندن این کتاب در بسیاری منابع توصیه شده است. فرض کتاب است این است که خواننده یک شناخت کلی از اسکرام و XP دارد و به دنبال یک نقطه شروع می‌گردد. برای شخص من که آشنایی چندانی با اسکرام و خصوصاً XP نداشتم، خواندن مقالات ویکی‌پدیا راجع به اسکرام و XP کاملاً کفایت کرد و مقدمه بسیار خوبی شد برای مطالعه این کتاب. این کتاب به صورت رایگان از سایت InfoQ قابل دریافت است. هر چند که نسخه چاپی آن هم قابل خریداری می‌باشد.

سورپرایز آخر این که نویسنده کتاب یعنی «هنریک نیبرگ» علی‌الظاهر اواخر سال میلادی جاری (۲۰۱۰) برای برگزاری یک سری دوره Scrum Mastering به ایران خواهد آمد.

Comments

  1. sirasad

    این کتاب , بسیار کتاب خوبی است . کتاب بیشتر از آنکه به درد یادگیرندگان اسکرام بخورد , به کمک کوچ ها اجایل آماده است . البته نه برای یادگیری بلکه به خاطر اینکه این کتاب بازار باز کن هست .

    هنریک با این کتاب خدمت بزرگی به ملت کرده است .

    البته قرار شده است که علاوه بر دوره اسکرام مستر یک سخنرانی در باره اجایل به صورت عمومی در یکی از تالار های شهر هم داشته باشد

  2. تیمور

    سلام بنده خیلی علاقه مندم برنامه نویسی رو شروع کنم و به خصوص برنامه نویسی اندروید رو اما نمیدونم از کجا شروع کنم و احساس می کنم توانایی تجزیه و تحلیل خوبی در مسائل ندارم اگر ممکنه راهنماییم کنید کتابی هست در این مورد

    1. Post
      Author
      افشار محبی

      سلام. برنامه نویسی به طور کلی خیلی درگیر موضوع «حل مسئله» هستش. اما از کجا مطمئن هستید که چنین توانایی ندارید؟

      من خودم برنامه نویس اندروید نیستم و کتاب خاصی راجع به اون نمی شناسم. ولی اگر قرار بود برنامه نویسی اندروید را شروع کنم احتمالا از دوره های آنلاین مثل پلورال سایت استفاده می کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *