‫‫در عجبم از…

در عجبم از کسانی که موبایلشان همیشه به روز است و بیش از یکی دو مدل عقب نمی‌افتد، همیشه در جریان آخرین اخبار فوتبال، لباس، مد، لوازم آرایش، فیلم‌های سینمایی و شایعات بازیگرها هستند، از ریزترین اخبار همسایه‌ها و فامیل با خبرند، کارت گرافیک و هارد کامپیوترشان، رینگ ماشینشان و هزاران چیز دیگرشان به روز به روز است ولی هنوز در دنیای برنامه‌نویسی از دات‌نت فریمورک ۲، ویندوز ۲۰۰۳، SQL Server 2005، ویژوال استودیو ۲۰۰۸، Source Safe و چندین مورد عهد بوقی دیگر استفاده می‌کنند.

در عجبم از کسانی که ویندوزشان ۲۰۰۸ و ویندوز ۷ است، از ویژوال استودیو ۲۰۱۰، SQL Server 2008 R2، TFS 2010 یا git آخرین نسخه و سایر ابزاهای روز تولید نرم‌افزار استفاده می‌کنند ولی روش برنامه‌نویسی، تولید نرم‌افزار و مدیریت پروژه‌شان اقلاً ۱۵ سال عقب است. هنوز که هنوز است فقط ظاهر کدشان Object Oriented است نه اصل کد آنها. هنوز هم برای مشتری DFD (یکی دو نسل قبل از RUP و Agile) می‌فرستند…

در عجبم از کسانی که…

Comments

  1. Amin

    در این مورد فکر کنم نفستان از جای گرم بلند میشه
    در ضمن به نظر من اصلن عجیب نیست

  2. Hoseinsmdzd H28

    این در حقیقت جواب این پست و جواب این http://blog.afsharm.com/2011/05/blog-post.html پست با هم هست، در پاسخ شما به کامنت من.
    به نظرم میرسه، شما باید یه مقدار با مفهوم نگهداری سیستم هم آشنا بشی.
    سیستمی که سال 1380(مثلا)، با vb6 نوشته شده و به یه حدی رسیده که نمیشده تو ide vb6 بهش فرم اضافه کرد و به خاطر همین شده دو و بعدن سه تا پروژه،هر کدوم با بیشینه تعداد فرم قابل استفاده در vb6، که یه برهه با 60 تا برنامه نویس روش کار می شده، هزینه پیاده سازیش در هر پلات فرمی سر به فلک می زاره. در مورد همین سیستم، library هاش جوری هستش که شما ببینی می گرخی، همه کارهای دات نت، توش قابل انجامه!!!!!!!!!!!! جدی می گم.(تا فریم ورک 1.1 دات نت البته، چون مثلا generic ها رو دیگه نمیشه کاری کرد)
    کار یه مهندس نرم افزار،بخش عظیمی اش برای نگهداری سیستمه، همه مواردی از قبیل TDD, Agile, XP, DI حتی خود UML و RUP هم در این موارد خیلی حرف برای گفتن دارند.
    شما هیچ وقت نباید برای یه برنامه که قرار نیست توسعه داده بشه، TDD کار کنی، یا از unity یا شبیه این ها استفاده کنی، این ها فقط برای وقتیه که شما همزمان هم develop و هم maintenance داری. unity یا هر DI دیگه ای که استفاده می کنی مثلا castle برای اینه که اضافه کردن ماژول ها دیگه راحت تر باشه و ضمنا عدم وابستگی موارد به هم تضمین بشه. شما مجبوری رو کدی کار کنی که در حد کد vb6 و زبون های procedural ولی با c# نوشته شده.
    توضیح بیشتر لازم نیست، همه این مواردی که بالا گفتی برای من معنی یه کار رو میده، و اون هم فقط maintenance هست.

  3. afsharm

    سلام،

    در مورد نگهداری (maintain) سیستم‌های قدیمی نظرم با نظرم خیلی تفاوتی نداره. منظور این متن هم صرفاً applicationهای جدید است. یعنی منظور کسانی است که می‌خواهند یک پروژه جدید را شروع کنند ولی چون به اندازه کافی به روز نیستند از همان چیزهایی استفاده می‌کنند که مثلاً ۵ یا ۱۰ سال پیش استفاده می‌کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *