‫دیدار عمومی سایت برنامه نویس، نمایشگاه الکامپ و پروتکل ECE

بعد از ظهر دوشنبه ۴ آذر ۸۷ را در نمایشگاه الکامپ ۸۷ بودیم. گردش علمی ما از گردهمایی اعضای انجمن برنامه نویس شروع شد. برای من که اولین بار بود که یک اجتماع Online را به صورت آدم‌های واقعی می‌دیدم موضوع جالبی بود. انگار که idهای انجمن زنده شده بودند و داشتند حرف می‌زدند! البته اگر یک برنامه از قبل تعریف شده مثل معرفی اعضا به هم، کارگاه، سخن‌رانی و یا… هم چاشنی آن می‌شد خیلی بهتر بود. امیدوارم جلسات بعد بهتر باشد.
در طول ۳ ساعت تقریبا همه غرفه‌های نرم افزاری را گشتیم. بیشتر نرم افزاری‌ها ارائه دهنده نرم افزارهای سازمانی مثل ERP، MIS و سیستم‌های حسابداری و انبار و… و پورتال بودند. مخاطب بیشتر آنها هم مشتریان دولتی و غیر دولتی بودند ولی ظاهرا بازدیدکنندگان عمدتا از کارمندان شرکت‌های کامپیوتری و برنامه نویسان بودند! در مورد مفید بودن نمایشگاه هم فکر می‌کنم نمایشگاه برای آنها که بدون هدف خاصی و صرفا برای با خبر شدن از اتفاقات جدید به نمایشگاه آمده بودند نمایشگاه خسته کننده‌ای بود ولی به لطف خدا برای ما که از همان اولش ارائه دهندگان پروتکل ارتباطی ECE و شرکت فارسی‌وب شریف را هدف گرفته بودیم چندان نمایشگاه عذاب آوری نبود. شرکت فارسی‌وب شریف را به آن علت که مستقیما درگیر استانداردهای ماتصا ۶۲۱۹ (ISIRI 6219) و ماتصا ۹۱۴۷ (ISIRI 9147) بودند علاقه داشتیم که ببینیم. این دو استاندارد آخرین استانداردهای موجود در زمینه پشتیبانی از زبان فارسی در محیط کامپیوتر و شبکه هستند.
با کمک ناصر حاجلو شرکت‌هایی را که حدس می‌زدیم دبیرخانه/اتوماسیون آنها از پروتکل تبادل الکترونیکی مکاتبات (ECE) پشتیبانی می‌کنند را مورد جستجو قرار دادیم. با این که بعضی‌ها حتی اسم این پروتکل را نشنیده بودند ولی نتیجه کار بد نشد، سه تا شرکت را پیدا کردیم که به گفته خودشان پروتکل ECE را به طور کامل پیاده سازی و تست کرده بودند و حاضر بودند پروتکل را بین نرم افزار خودشان و دبیرخانه ما تست کنند. البته جای بیشتر شرکت‌های موسس پروتکل و صد البته خود سازمان نظام صنفی که متولی رسمی پروتکل است حسابی خالی بود.
این هم عکس یادگاری اعضای انجمن (سایت) برنامه نویس:افسانه ۲۸ دلاور!‏
پ. ن.: عکس‌ها در پیکاسا هم موجود هستند.

Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *