‫اولین برنامه با Java ME

خوشحالم که به عنوان یک برنامه‌نویس دات‌نت اولین Hello World جاوایی‌ام (Java ME) را نوشتم. از Java ME برای برنامه‌نویسی با موبایل‌های سازگار با جاوا، یعنی اکثر گوشی‌های جهان، استفاده می‌شود. کدهای Java ME را می‌توان با کمک netBeans و Eclipse و pluginهای مربوطه نوشت یا این که از Java ME SDK استفاده کرد. نقطه شروع کار خیلی سخت نیست. کافی است از کلاس خاصی به اسم MIDlet ارث‌بری کرده و کار را شروع کرد. وقتی که کد نوشته شده به یک فایل jar کامپایل شد می‌توان آن را به گوشی موبایل منتقل کرده و اجرا نمود.

گفته می‌شود که برنامه‌های نوشته شده با Java ME و به طور کلی با جاوا کند هستند. حتی محیط برنامه‌نویسی جاوا هم کند است. اما اگر Cross Platform بودن بین گوشی‌ها و OSهای مختلف برایتان مهم است باید آن را تحمل کنید.

Comments

  1. Ebrahim Byagowi

    ظاهراً سرعت Eclipse فقط در ویندوز نامناسب است و در لینوکس یا مک سرعت بهتری دارد. سرعت اجرایی برنامه‌های اجرایی جاوا در موبایل شاید به دلیل محدودیت‌های پیاده‌سازی سریع نیست برای مثال در جاوای موبایل JIT را به دلیل داشتن پیچیدگی زیاد و سنگین بودن پیاده‌سازی نمی‌کنند. سرعت اجرایی برنامه‌ها در حالت java -server به اندازه‌ای مناسب است که وب سرورها جاوایی را از پایه تحت جاوا می‌نوسیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *