فردیس

«فردیس» یک پروژه‌ی Open Source خیلی کوچک است که برای کار با یونیکد ایجاد شده است. «فردیس» در یک دوره‌ی زمانی که به شدت نیاز به این داشتیم که بفهمیم فلان کلید صفحه کلید یا فلان کاراکتر دقیقاً کدام نویسه‌ی یونیکد است، کد آن چیست، نام رسمی آن در یونیکد چیست و در فونت‌های مختلف چطور نمایش می‌یابد متولد شد.

بعدها در کنار رفع این نیازها به فکر افتادم که «فردیس» فقط به صورت یک برنامه exe نباشد بلکه همه‌ی امکانات آن به علاوه دیگر امکاناتی که ممکن بود برنامه‌نویسان دیگر در ارتباط با فارسی و یونیکد به آن نیاز پیدا کنند هم به صورت یک library هم موجود باشد.

بخشی از آنچه که در مورد برنامه‌ی «فردیس» در ذهنم بوده هم اکنون پیاده‌سازی شده و بقیه‌ی آنها در Issue List پروژه موجود است. امیدوارم بتوانم به مرور زمان و بر اساس نیازمندی‌های خودم و بقیه این فهرست را تکمیل‌تر کنم.

امیدوارم این برنامه برای بقیه مفید بوده و هر گاه به مشکلی در مورد آن برخورد کرده یا امکان جدیدی به ذهنشان رسید، آن را بخش Issue List یا Discussions پروژه مطرح نماید. در این برنامه‌ی کوچک از کمک‌های ناصر حاجلو هم برای تست و هم برای طراحی لوگو برخوردار بوده‌ام.

لینک‌های مفید:
home page پروژه
Download پروژه
Discussions List پروژه
Issue Tracker پروژه
Source Code پروژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *