ده سالگی گروه کاربران لینوکس تهران

گروه کاربران لینوکس (لاگ) تهران دیروز پنج شنبه ۹۴٫۵٫۱۵ جلسه ویژه دهمین سالگرد تاسیس خود را با حضور ۳۰۰ نفر از اعضا و علاقمندان برگزار کرد. این نهایت خوش شانسی من بود که اولین حضورم در لاگ مصادف شد با ویژه برنامه ده سالگی و حضور فعال اعضای قدیمی و علاقمندان جدید لاگ. نکته جالب اینکه در لاگ تعدادی از دوستان قدیمی و جدید را هم که فکر نمی‌کردم آنجا حضور داشته باشند دیدم. جلسه لاگ در مرکز آموزش عالی خاتم برگزار شد. فضای سالن کنفرانس و کلاس‌ها و به طور کلی کیفیت مکان، هماهنگی و پذیرایی خیلی خوب بود به نظر من. حضور افرادی مثل جادی، دانیال بهزادی، محمد افاضتی و بهنام توکلی باعث شده بود مراسم خیلی جذاب‌تر و جدی‌تر به نظر برسد. ویژه برنامه شامل دو سری کارگاه، پذیرایی و اختتامیه بود. من کارگاه‌های «تجربه‌ای عملی با زبان اسکالا» و «کسب درآمد توسعه دهندگان و تجاری سازی نرم افزارهای آزاد و متن باز» را برای حضور انتخاب کردم.

کارگاه تجربه‌ای عملی با زبان اسکالا (سختی‌ها و راه‌حل‌های پیاده‌سازی نمودن سایت پربازدید و پرتراکنش نمایشگاه کتاب ۹۴ با زبان اسکالا)

این کارگاه که توسط امیر کریمی برگزار شد شامل تجارب عملی او از به کارگیری اسکالا در یک پروژه جدی و پربازدید و دلایلی بود که باعث شده بود از سمت دات‌نت و ویندوز به سمت اسکالا و لینوکس کشیده شود. او در کارگاه اجرای جذاب و پر انرژی داشت و سعی کرد همه جوانب موضوع را پوشش داده و به سؤالات همه حاضران جواب دهد. علاقمندی شرکت کنندگان و Cancel شدن کارگاه نوبت بعد باعث شد که کارگاه او برای نوبت دوم هم ادامه پیدا کند. اسلاید مربوطه را اینجا ببینید.

کسب درآمد توسعه دهندگان و تجاری سازی نرم افزارهای آزاد و متن باز توسط

این کارگاه، جزء کارگاه‌های مورد علاقه استارتاپ‌ها، Freelancerها و کلاً کسانی بود که تم کارآفرینی و کسب درآمد داشتند. کسانی که فقط به زیبایی کد فکر نمی‌کنند بلکه کسب درآمد هم آیتم مهمی برایشان است. کارگاه توسط علیرضا حسین‌نژاد و به شکل تعاملی و پرسش و پاسخ برگزار شد. اشتراک تجارب و اطلاعات شرکت کنندگان در کارگاه به مفید بودن کارگاه کمک بسیار خوبی کرد. شاید تک تک شرکت کنندگان کم و بیش با همه راه‌های کسب درآمد مطرح شده آشنا بودند ولی جمع‌بندی و بحث دسته‌جمعی باعث شده کارگاه و ارائه آقای حسین نژاد بسیار مفید فایده واقع بشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *