تغییر روش

در راستای مشکلاتی مثل عدم توانایی شرکت‌ها در جذب و استفاده از تمام قدرت فنی افراد، نبود علاقه به کیفیت کار تولید نرم‌افزار در بسیاری شرکت‌ها و تیم‌ها، نبود تمرکز مهارتی و کاهش خلاقیت در کار شرکتی و بسیاری مشکلات دیگر می‌توان به راه حل‌های جدیدی فکر کرد. به قولی اگر تا حالا به چپ می‌چرخیدید و مشکلاتی داشتید این بار به طرف راست بچرخید شاید مشکل حل شد.

تغییر روش کار به عنوان یکی از راه حل‌های حل این مشکلات در عین این که می‌تواند بسیار موثر باشد، می‌تواند بسیار پر خطر هم باشد. به عنوان روش کار جدید می‌توان آرام آرام از کار شرکتی و مشکلات آن فاصله گرفته و با استفاده مناسب از خلاقیت و دیگر مهارت‌های مورد نیاز به دنیای جدیدتری پا گذاشت. به دنیایی که گام اول آن آزاد کاری یا Freelancing نام دارد.

آزاد کاری یا Freelancing ممکن است مشکلات و خطرات زیادی داشته باشد ولی در عوض ممکن است بتواند از مشکلات کار شرکتی را حل کرده و بتواند پویایی و انگیزش بالا را با خود به ارمغان بیاورد.

Comments

  1. Nima

    سلام
    من باید بگم که مخالفم آقای محبی. اول اینکه باید مشخص بشه که Freelancing برای داخل یا خارج؟اگر داخلی باشه که شما باید پارتی و آشنا و از این چیزاداشته باشید تا پروژه های درست و حسابی بگیرین. البته جاهای درست و حسابی هم با شرکتها طرف قرارداد میشن نه شخص. اگر برای خارج هست که باید گفت اولا در 90 درصد موارد نیازهای اونها با ما فرق زیادی میکنه. انقدر هم برنامه نویس هندی و سریلانکایی و موزامبیکی و گینه بیسائویی ریخته که واسه یه لقمه نون حاضرن همه جور برنامه ای بنویسن. در کل کار شرکتی شاید آدم رو محدود بکنه ولی آدم رو در فریم ورک خودش قرار میده .کار مشخصه و هنر آدم اینه که از وقتای بیکاریش بتونه به کاری که علاقشه و ازش لذت میبره بپردازه. امیدوارم از صراحت من نرنجیده باشید.موفق باشید

  2. afsharm

    حرف شما رو قبول دارم ولی امتحان کردن و حتی اشتباه رفتن بهتر از نرفتن و بی‌حرکت موندنه

  3. Farhad Yazdan-Panah

    البته به نظر من (فقط یه نظر) میشه به شرکت هایی با فناوری پایین تر (عقب تر) رفت و اونارو به روز کرد.
    هم سرگرمیه و هم برای اونا و ملت خوبه.

  4. afsharm

    اتفاقاً نظر قشنگی هم هست. منتها به شرطی که مجبور نباشی استخدام تمام وقت بشی. بدم نمیاد این کار رو به عنوان یکی از سرویس‌های «فردا پرداز» به شرکت‌های تازه کار یا شرکت‌هایی که علاقه‌مند به تکنولوژی‌ها و تکنیک‌های روز هستند ارائه بدم. اگر کسی خواست به FardaPardaz.com سر بزنه

  5. آرمان عجب خانی

    در تایید نوشته شما ، باید بگم از نظر من تغییر روش مثل جهش تو علم ژنتیک هستش :
    یک سلول با جهش ژنی می تونه تبدیل به یک سلول قوی تر یا یک سلول فوق العاده بی استفاده شود. به نظر من یک برنامه نویس شاید به صورت freelance بهتر شود یا فوق العاده بی استفاده گردد بستگی به پارامتر های زیادی دارد که مهمترین اونها تجربه ، بازار کاری و منظم بودن خود شخص است.

  6. A.Karimi

    بسیار خوشحال شدم از شنیدن این خبر و البته افتتاح فردا پرداز.

    تبریکات صمیمانه مرا بپذیرید!فارق از اینکه نتیجه این کار چه خواهد شد مطمئن هستم که در هر صورت این تصمیمات نقطه عطفی در کار شما خواهد بود که در آینده با مرور امروز خوشحال خواهید شد. به همین دلیل تبریک رسمی عرض کردم که در آینده یاد تبریک من هم بیفتید 🙂

    freelancer به نظر من می‌تواند شروع باشد. شما می‌توانید از همان برنامه‌نویسان هندی و … برای تجارتتان در ایران هم استفاده کنید.

    باز هم تبریک.

  7. afsharm

    ممنون از لطفت امیر. امیدوارم همونطور که گفتی بعداً از مرور خاطرات امروز خوشحال و راضی باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *