برون‌سپاری خدمات تخصصی – ۵

بی‌اعتمادی و بی‌اطمینانی فقط خاص کارفرماها نیست. برنامه‌نویس‌ها هم این مشکلات را دارند و نمی‌توانند به هر جایی اعتماد کنند. معمولاً به این راحتی‌ها نمی‌توان از ظواهر شرکت فهمید که:

۱- آیا از لحاظ تخصصی در سطح مورد نظر هستند؟ بعضی شرکت‌ها آنقدر سطح پایین کار می‌کنند که نمی‌شود با ایشان کار کرد و نه می‌شود سطح کاریشان را بالا آورد.

۲- آیا شرکت مورد نظر صداقت کافی دارد؟ بعضی دوستان محترم در به در به دنبال یک نفر متخصص در امری خاص می‌گردند ولی بعد از یکی دو تا ایمیل و تلفن و یک جلسه معارفه بی‌خیال موضوع می‌شوند. نه به این خاطر که شما شخص مورد نظر ایشان نیستید بلکه به این خاطر که به اطلاعات مورد نظرشان دسترسی پیدا کرده‌اند و دیگر نیازی به شما ندارند!

۳- آیا کار شرکت مورد نظر آنقدر زیاد هست که ارزش برنامه‌ریزی و وقت گذاشتن داشته باشد؟ کار بعضی شرکت‌ها با چند ساعت مشاوره و برنامه‌نویسی تمام می‌شود و آنقدر نیست که بتوان روی آن حساب کتاب کرد.

۴- آیا شرکت مورد نظر مشکل پرداخت ندارد؟ شرکت‌های زیادی وجود دارند که همیشه پرداخت‌های آخرشان دچار مشکل شده و این تاخیر بعضاً تا یک سال هم طول می‌کشد.

۵- کمتر برنامه‌نویسی هست که شغلش صرفاً مشاوره یا برنامه‌نویسی‌های پراکنده‌ی از این شرکت به آن شرکت باشد. معمولاً افراد یک شغل تمام وقت ولی با کمی وقت آزاد در یک جا داشته و باقی‌مانده وقتشان را به این طور کارها اختصاص می‌دهند. به همین خاطر تغییر برنامه‌های متعدد و حفظ ارتباط با این شرکت و آن شرکت برای ایشان کار سخت و هزینه‌بری است و باعث می‌شود کمتر راغب باشند به انجام کارهای برون‌سپاری و مشاوره‌ای.

توجه:
این نوشته جز سری نوشته‌های «برون سپاری خدمات تخصصی» می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *