بازار Outsource و کنفرانس کیف

سالهاست که پروژه‌های توسعه نرم‌افزار و IT از کشورهایی مثل آمریکا به مناطق ارزان قیمت‌تری مثل هند، اروپای شرقی و جنوب شرق آسیا Outsource می‌شود. Outsource منبع درآمد مناسبی برای کشورهای انجام دهنده است. در ایران هم برخی شرکت‌های به طور آشکار و غیر آشکار در این کار دست دارند. این مدل کاری علاقمندان زیادی در ایران دارد و خیلی‌ها دوست دارند بدانند چطور می‌شود که ایران هم مثل کشورهایی مثل هند و اوکراین بتواند درصد قابل قبولی از این market را سهم خود کند.

آن طور که از دور می‌شود فهمید رده‌بندی شرکت‌های Outsource به صورت کشوری انجام می‌شود. یعنی مثلاً کیفیت کار شرکت‌های ویتنامی با کیفیت کار شرکت‌های ترکیه‌ای مقایسه می‌شود. در market فعلی (دسامبر ۲۰۱۵) هند یکی از قدیمی‌ترین‌ها و معروف‌ترین مقاصد Outsource حساب می‌شود. از آن طرف اروپای شرقی و به‌خصوص اوکراین به عنوان با کیفیت‌ترین مقصد Outsource شناخته می‌شود. خیلی جالب است که اوکراین که زبان غیر انگلیسی دارند، Timezone آن‌ها مثل Timezone ما اختلاف خیلی زیادی با ساعات رسمی آمریکا دارد و در این چند ساله درگیر جنگ با روسیه هم بوده است و از لحاظ سنتی در بلوک شرق و در تقابل با غرب قرار دارد چطور می‌تواند بهترین مقصد Outsource برای صنعت IT و Software Development آمریکا باشد؟

جواب دادن به این سوال نیاز به بررسی تاریخچه Outsource در آمریکا و اوکراین و بررسی خیلی پارامترهای دیگر دارد و کار ساده‌ای نیست. اما شاید کنفرانسی که اخیراً در کیف پایتخت اوکراین برگزار شد بتواند دید خوبی به ما بدهد که وضعیت فعلی آن‌ها و کلاً بازار Outsource چطور است؟ نام این کنفرانس Outsource People 2015 است و در ۲۳ و ۲۴ اکتبر ۲۰۱۵ برگزار شد. کنفرانس به طور کامل به موضوع Outsourcing Software Development اختصاص داشت. در این کنفرانس دو روزه که به طور هم‌زمان در سه سالن برگزار می‌شد بیش از ۵۰ ارائه و چند میزگرد ارائه گردید. آیتم‌ها در دسته‌بندی‌های Business Strategy و Sale & Marketing و Project Management و موضوعات مختلفی ارائه شدند. مثل:

  • ارتباط شرکت‌های IT با دولت‌ها
  • مصاحبه با متخصصین

  • فروش سرویس‌های QA

  • استفاده از Agile

  • تجارت دیجیتال در بازارهای غربی

  • فروش سرویس‌های IT به شرکت‌های Silicon Valley

  • گرایش‌های فروش و بازاریابی در ۲۰۱۶

  • مدیریت تعطیلات

  • مشتری ایده‌آل

  • برند سازی در بازار Outsource

  • انگیزه دهی به مشتریان

  • کی از اسکرام استفاده کنیم کی نکنیم؟

  • Outsource بکنیم یا نکنیم؟

  • نکات مهم در کار با مشتریان آمریکایی

  • راه‌های اشتباه در مدیریت ارتباط با مشتریان

  • تجربه Outsource در کار مسافرت و مهمانداری

  • چطور مشتریان بریتانیایی پیدا کنیم؟

  • مدیریت بحران در یک شرکت IT

  • ویزای کار آمریکا برای کارکنان بخش IT

  • بهبود حضور در بازارهای غربی

  • از Outsource تا خلاقیت

  • اقتصاد یک شرکتIT

  • چرخه‌های فروش میان فرهنگی

  • مطالعه موردی پرورش متخصص در صنایع خودروسازی و سلامتی

  • بازاریابی شرکت‌های IT اوکراینی در اروپای شمالی

  • ایجاد روابط مطلوب در تیم‌های دورکاری

  • تجارت Big Data چقدر بزرگ است؟

  • IoT و فرصت‌های ناشی از آن در بازار IT

ارائه دهندگان از کشورهای مختلفی از جمله آمریکا، اوکراین، هند و… حضور داشتند. لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت کنفرانس به آدرس http://outsource-people.com/en مراجعه کنید. به امید حضور بیشتر اشخاص، تیم‌ها و شرکت‌های ایرانی در بازار جهانی Outsource.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *