‫مشکل عدم شناخت UpdatePanel توسط ویژوال استودیو

آنهایی که از اوایل Ajax در ASP.NET که با اسم رمز Atlas آغاز شد کار با آن را شروع کردند خوب می‌دانند که مایکروسافت چندین و چند بار اسم پروژه، Namesapceها، نام dll، شماره version و حتی بود و نبودش را در دل ‎.Net Framework عوض کرده است. ظاهراً هنوز هم مشکلات ویژوال استودیو با مجموعه UpdatePanel/ScriptManager و… حل نشده است.

در یک Class Library چند فایل ascx داشتیم که داخل آنها از UpdatePanel و ScriptManager استفاده شده بود. به دلیل یک تغییر اسم کلی همه این فایل‌ها را یک بار باز و بسته کرده بودم و دقیقاً از همان لحظه دچار مشکل شده بودم. چون ویژوال استودیو نمی‌توانست پروژه را Build کند. عنوان خطا این بود که ویژوال استودیو نمی‌تواند System.Web.UI.WebControls.UpdatePanel را در dllهای موجود پیدا کند. چندین و چند بار رفرنس‌های System.Web و System.Web.Extensions را پاک کرده و دوباره اضافه کردم ولی مشکل حل نشد.

نهایتاً گره این مشکل با راهنمایی یکی از دوستان خوب و دقیق ما یعنی سامان باز شد. این مشکل یک باگ شناخته شده ویژوال استودیو ۲۰۱۰ است. وقتی که فایل ascx (یا aspx) در ویژوال استودیو باز می‌شود، خود ویژوال استودیو به اشتباه namespace مربوط به UpdatePanel و بقیه را به System.Web.UI.WebControls.UpdatePanel تغییر می‌دهد در حالی که درست آن System.Web.UI.UpdatePanel است. یعنی تیکه WebControls اضافی بوده است. من این مشکل را در designer مشاهده کرده‌ام.

Comments

  1. Meysam Hooshmand

    سلام جناب افشار.
    آخ گفتید. نه ، اشتباه نشه من asp.net کار نیستم به اون صورت.
    منظورم این بود که، خوب کردید که این نکته به این ریزی را منتشر کردید.
    سر ذوق آمدیم خواستیم پلاس وان   کنیم مطلب را، منتهی دیدیم که ندارد!!! اضافه نمی شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *