استفاده از فرصت‌های تجاری ناشی از تغییر

می‌گویند در دنیای کسب و کار و تجارت باید به طور مداوم آمادگی تغییر را داشت تا بتوان به موقع با آن وفق پیدا کرد. تغییرات همیشه بار منفی ندارند، بلکه گاهی اوقات به معنای فرصت‌های جدید برای توسعه و کسب سود بیشتر است که اگر به موقع اقدام نکنیم آن را از دست داده‌ایم.

تغییرات در کسب و کار و تجارت و مسائل مربوط به آن در هر مقیاس و هر دسته‌بندی اتفاق می‌افتد. هم در شرکت‌های بزرگ و عظیم الجثه هم در خرده کاسب‌ها. در خیابانی که مسیر رفت و آمد من است یک مغازه میوه فروشی قرار داشت با مشتریان ثابت. آن میوه فروشی بعد از چند سال به یکباره تعطیل شد. ۵۰ متر پایین‌تر از میوه‌فروشی دو مغازه خوار و بار فروشی (سوپر مارکت، بقالی) قرار داشت که آنها هم مشغول به فعالیت در حوزه خودشان بودند. چند وقت است که دارم می‌بینم آن دو مغازه نبود میوه فروشی و مشتری‌های سرگردان آنها را «حس» کرده‌اند و نهایت استفاده را از این «تغییر» برده‌اند. آنها خودشان را با این تغییر مثبت وفق داده و عملاً تبدیل به مغازه دو منظوره خوار و بار فروشی – میوه فروشی تبدیل شده‌اند. یعنی با عرضه انواع محصولاتی که در میوه فروشی عرضه می‌شد تلاش می‌کنند تا مشتریان سرگردان میوه فروشی سابق را به خودشان جذب کنند. بقیه کسب و کارها هم باید توان تطبیق با تغییرات را به این شکل در نظر داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *